Nog geen beslissing genomen omtrent uitbreiding Haandeput in Meulebeke

Op 27 januari 2020, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen, Milieu en klimaat, Ruimtelijke ordening

West-Vlaanderen / Meulebeke – Uit een mondelinge vraag aan de deputatie blijkt dat de provincie nog geen beslissing heeft genomen omtrent de uitbreiding van het bedrijventerrein de Haandeput in Meulebeke. Dit heeft provincieraadslid Johan De Poorter uit Meulebeke vernomen op de provincieraad van januari.

De deputatie deed een oproep aan alle gemeenten om uitbreiding van verschillende bedrijventerreinen in de provincie mogelijk te maken.  En blijkbaar heeft de gemeente Meulebeke deze uitbreiding aangevraagd. Dat blijkt uit het antwoord van gedeputeerde Sabien Lahaye-Battheu (Open Vld) op een vraag van provincieraadslid Simon Bekaert (SP.A). Zo worden er tal van factoren mee genomen in deze beslissing; zoals veiligheid, mobiliteit, grondwaarde, etc.

Zo geeft raadslid Simon Bekaert aan dat de overlast in de regio bijzonder hoog is en dat er betere uitbreidingsgebieden zijn dan het voorstel van Meulebeke.

“Ik hoop dat de provincie deze objectieve criteria zal vasthouden. Want het kan niet zijn dat de omgeving last ondervind, zoals de scholen, woonwijken en niet aangepaste wegen van de uitbreiding van het bedrijventerrein”, laat De Poorter Johan (Provincieraadslid N-VA) weten.

“Reeds vanaf het begin van de aanleg van De Haandeput had onze fractie vragen bij de ontwikkeling van de zone de Haandeput. Zo zijn we voor een bedrijventerrein in onze regio en economische ontwikkeling maar niet ten nadele van de leefbaarheid van de omgeving. Zo blijven we de keuze van die zone als onbegrijpelijk vinden. Zo ook voor onze collega’s van de Sp.a-fractie in de provincie,” besluit provincieraadslid Johan De Poorter.