Johan De Poorter

Provincieraadslid

Parlementair medewerker van Vlaams parlementslid Axel Ronse, voorzitter van de afdeling Tielt-Meulebeke, lid van het Bijzonder Comité Sociale Dienst Meulebeke en arrondissementeel voorzitter Kortrijk-Roeselare-Tielt. Provincieraadslid sinds 2019. Johan zetelt namens de N-VA-fractie in de raad van bestuur van Vonk, Monumentenwacht en Toerisme Leiestreek.

- lid van de 1ste commissie:

• Bestuurlijke organisatie

Strategische planning, beleids- en beheerscyclus, algemeen beleid, archief, griffie, juridische aangelegenheden, overheidsopdrachten, communicatie en pers en strategie en ontwikkeling.

• Plattelandsbeleid

Beheer PDPO III, plattelandsloket, dorpenbeleid, ruimtelijke kwaliteit, WinVorm, kennisplatform Openbare Verlichting, kennisplatform Toekomst Parochiekerken en opvolging Vlaams plattelandsbeleid.

• Landbouw en visserij

Land- en tuinbouw en visserij.

• Integraal waterbeleid

Waterlopen, waterkwaliteit, waterbeheersing en watervoorraad.

• Omgevingsvergunningen
  • Erediensten en niet-confessionele levensbeschouwelijke gemeenschappen

Erediensten, inclusief Kathedraal, Het Groot Seminarie en het Bisschopshuis en niet-confessionele levensbeschouwelijke gemeenschappen.

- lid van de 3de commissie:

• Toerisme en recreatie

Toerisme, toeristische evenementen, toeristische en recreatieve promotie, openluchtrecreatie en Transfo.

• Onderwijs

Flankerend onderwijsbeleid

• Bovenlokale veiligheidsvoorzieningen en -initiatieven

Ondersteuning van bovenlokale opleidingsinitiatieven in het veiligheidsdomein, MUG en reddingsdiensten.

• Erfgoed

Landschappelijk en archeologisch erfgoed, erfgoedcommunicatie, erfgoedontsluiting, erfgoededucatie, molens, herinneringseducatie en Oorlog en Vrede.

• Ruimtelijke ordening

Ruimtelijke planning, Provinciaal Ruimtelijk Structuurplan, Provinciale ruimtelijke uitvoeringsplannen, specifieke bevoegdheid stedenbouwkundige beroepen.

• Algemene en ondersteunde dienstverlening

Accommodatie, economaat, algemene ondersteunende dienstverlening, logistiek, facilitaire diensten en gebouwen.

• Personeel

Personeelszaken inclusief gelijke kansenbeleid, interne en externe vorming, sociale dienst.