Heraanleg bezoekersparking op komst voor provinciedomein Bulskampveld

Op 5 maart 2020, over deze onderwerpen: Domeinen en Groene Assen, Economie en ondernemen, Patrimonium, Toerisme

West-Vlaanderen / Beernem – De deputatie heeft beslist om een ontwerpopdracht uit te schrijven  om de bezoekersparking en het onthaal van landschapspark Bulskampveld aan de zijde Driekoningen her aan te leggen. Het studiebureau ‘Omgeving CVBA’ uit Berchem zal deze werken uitvoeren voor de prijs van € 37.738,45 euro. Provincieraadslid Isabelle Vandenbrande uit Beernem heeft alvast aangedrongen om voldoende verlichting te voorzien. Ondertussen blijft het wachten op een nieuwe uitbater voor het restaurant Bulskampveld.

Provincieraadslid Isabelle Vandenbrande uit Beernem: “We zijn blij dat beide toegangspoorten van het landschapspark, de ingang aan het Aanwijs op de baan van Beernem naar Wingene en de ingang Driekoningen aan de baan van Beernem naar Hertsberge, een nieuwe en verbeterde uitstraling zullen hebben. De weg van de parking naar het restaurant kan nogal donker en glad zijn. De provincie neemt alvast onze bezorgdheid mee om voldoende verlichting te voorzien.”

“Ondertussen blijft het wachten op een nieuwe uitbater voor het restaurant van Bulskampveld. Kandidaat-uitbaters konden zich melden tot vandaag (donderdag 5 maart) via een uitgeschreven bestek. De concessie heeft een looptijd van 4 jaar. We blijven de zoektocht naar uitbaters alvast opvolgen zodat het provinciedomein de uitbaters krijgt die het verdient,” besluit provincieraadslid Isabelle Vandenbrande.