Nog steeds geen nieuwe uitbater voor restaurant Bulskampveld

Op 13 december 2019, over deze onderwerpen: Domeinen en Groene Assen, Economie en ondernemen, Patrimonium, Toerisme

West-Vlaanderen / Beernem – De concessie van het restaurant op het provinciedomein Bulskampveld in Beernem werd verbroken door de provincie West-Vlaanderen. “Sinds eind september is het restaurant dan ook gesloten. De laatste uitbater is, na vele klachten, de laan uitgewezen. Het provinciebestuur is op zoek naar een nieuwe concessiehouder vanaf januari 2020 voor maximum 3 jaar. We vragen om de lat hoger te leggen bij het zoeken naar nieuwe uitbaters,” aldus provincieraadslid Isabelle Vandenbrande uit Beernem.

“Het restaurant van dit grootste landschapspark van de provincie heeft de laatste 12 jaar een moeilijke doortocht gemaakt. Het was een juweel in de periode dat de familie Taveirne de uitbaters waren. Een plaats om te genieten en te feesten voor vele mensen uit de wijde omgeving, begint provincieraadslid Vandenbrande. “We willen het restaurant de uitbaters geven die het verdient. Ieder landschapspark van onze provincie verdient een uitbater die als ambassadeur zijn streek en domein vertegenwoordigt, authentiek en kwaliteitsvol.”

De provincie heeft de concessie met de uitbater zelf verbroken omdat er heel wat gebreken waren. De samenwerkingsovereenkomst op een correcte manier afsluiten loopt moeilijk. Het is de bedoeling een nieuwe concessie uit te schrijven voor 2 à 3 jaar. De uitbater van het restaurant diende gerechtelijk uitgezet te worden en de verbroken concessie met brouwerij Corsendonck dient afgehandeld te worden op een correcte manier. Er zijn enkele discussies lopende over de staat van het gebouw. Er dienen een aantal herstellingswerken te gebeuren. De provincie is nog in onderhandeling over de overname van het meubilair en de keuken voor de nieuwe concessiehouder.

“Er hebben op dit moment 4 à 5 geïnteresseerden zich gemeld voor de nieuwe uitbating. Belangrijk om weten is dat de huurprijs door de inschrijvers zelf wordt bepaald. We hopen dat de deputatie snel het bestek kan uitschrijven zodat het restaurant opnieuw kan openen voor de vele bezoekers van het domein,” besluit raadslid Vandenbrande.