‘Volwaardige dienst Spoorwegpolitie moet veiligheid aan Brugs Station garanderen’

Op 23 oktober 2023, over deze onderwerpen: Veiligheid

In 2020 en 2021 vonden er in en rond het station van Brugge 635 criminele feiten plaats. Vlaams volksvertegenwoordiger en Brugs lijsttrekker Maaike De Vreese trekt aan de alarmbel: “Het Brugs treinstation is één van de belangrijkste toegangspoorten tot onze mooie stad. Elk crimineel feit is er één te veel. Ik roep daarom het Brugs stadsbestuur en de federale regering op om dit probleem kordaat aan te pakken”.

De meest voorkomende feiten gaan over inbreuken tegen de vreemdelingenwetgeving,  dronkenschap en alcohol, diefstal, afpersing en drugs.  “Het onveiligheidsgevoel groeit in Brugge. De voorbije jaren is het station helaas het toneel geweest van vechtpartijen en drugsdelicten. Ondanks het goeie werk van onze politiediensten en de teams van Securail, moeten we een versnelling hoger schakelen. Zo moet er terug een volwaardige dienst van de Spoorwegpolitie komen.  Enkel een kleine interventieploeg die op noodoproepen reageert is onvoldoende. Daarom pleit ik voor een volwaardige dienst. Op die manier kunnen we de veiligheid in het Brugs station optimaal garanderen”, besluit Maaike De Vreese.