Strategisch toerismebeleidsplan voor de Westhoek: wat mag het kosten?

Op 26 januari 2017, over deze onderwerpen: Toerisme

West-Vlaanderen / Westhoek - Tijdens de zitting van 26 januari keurde de provincieraad het strategisch beleidsplan voor toerisme en recreatie in de Westhoek goed.

De Westhoek staat voor heel wat uitdagingen en met het beleidsplan 2018-2024 wil de provincie tegen 2024 een aantal doelstellingen halen. Er wordt gestreefd naar 900.000 overnachtingen en het ontwikkelen van de Westhoek tot fiets- en wandelregio. Men wil ook de naambekendheid van de regio bij Vlamingen en Nederlanders met tien procent verhogen en de streekproducten beter integreren in het toeristisch product.

Provincieraadslid Kurt Himpe (N-VA) reageert tevreden op deze plannen. “De N-VA was tijdens de voorbije jaren vragende partij voor een vervolgtraject aan de herdenking van de Eerste Wereldoorlog en zo toeristen te blijven aantrekken.”

Timing en budget
De N-VA heeft wel vragen bij de timing van de acties. “Niet alles zal onmiddellijk kunnen uitgevoerd worden en daarom is het uitzetten van de acties op een tijdlijn voor de periode 2018 tot 2024 noodzakelijk”, zegt provincieraadslid Himpe.

“De provincieraad kan uiteraard geen voorafname doen op beslissingen tijdens een volgende bestuursperiode, maar een kostenraming van alle acties in het beleidsplan ontbreekt”, zegt Himpe. “Veel plannen, maar niemand die weet hoeveel dit alles zal kosten.”

Beleidsplan terug te vinden rechts op de pagina.