West-Vlaamse provinciedomeinen zijn er voor iedereen!

Op 28 december 2016, over deze onderwerpen: Domeinen en Groene Assen, Sport

N-VA wil meer aanbod op de provinciedomeinen

West-Vlaanderen / Menen – Naar aanleiding van de budgetbesprekingen wil N-VA dat de West-Vlaamse provinciedomeinen worden opengesteld voor iedereen. “N-VA vraagt aan het provinciebestuur om een proactief beleid te voeren op de provinciedomeinen naar verenigingen en organisatoren van sportieve evenementen,” aldus provincieraadslid Sigrid Vandenbulcke (Menen).

Tijdens de budgetbesprekingen laaide de discussie opnieuw op of de provinciale domeinen meer ter beschikking kunnen worden gesteld. De deputatie stelde dat elke vraag door de deputatie zal beoordeeld worden.

N-VA had al eerder de vraag gesteld aan het provinciebestuur om op provinciedomeinen vaste, publieke barbecues te plaatsen. Het provinciebestuur had toen geantwoord dat ze bereid is om in te gaan op vragen van de maatschappij.

“Wij willen echter een proactief provinciebestuur. De provincie dient zelf het aanbod te creëren en promotie te voeren om meer activiteiten in de provinciedomeinen te laten plaatsvinden. Traditioneel organiseert de provinciedienst Natuur- en Milieueducatie natuuractiviteiten, maar dit aanbod is te beperkt. Naast de mogelijkheid van barbecueën op provinciedomeinen gaat dit over een waaier van andere activiteiten: het laten doorgaan van mountainbiketochten, loopwedstrijden en andere sportactiviteiten. De Provincie heeft niet minder dan 17 domeinen in beheer, samen goed voor zo’n 1560 hectare. Dit moet meer en beter benut worden! Deze domeinen dienen voor alle West-Vlamingen,” besluit provincieraadslid Sigrid Vandenbulcke ijverig (Menen).