Nieuw platform voor West-Vlaamse aanbestedingen op 1 maart online

Op 31 januari 2023, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen

West-Vlaanderen – Op 1 maart 2023 gaat het nieuwe digitale platform voor West-Vlaamse aanbestedingen van start. Het platform bundelt alle overheidsopdrachten van West-Vlaamse steden, gemeenten, intercommunales en andere semipublieke organisaties. “Dit zal West-Vlaamse ondernemers helpen om hun omzet en groeipotentieel te vergroten”, reageert provincieraadslid Johan De Poorter (N-VA) tevreden.

De provincieraadsfractie van de N-VA drong er in het verleden verschillende keren  op aan om naar Limburgs voorbeeld een openbaar platform voor aanbestedingen te creëren voor West-Vlaamse ondernemers. “Het platform in Limburg richt zich zowel tot aanbesteders als ondernemers en is voor beide partijen gebruiksvriendelijk, toegankelijk en overzichtelijk. Bedrijven kunnen zich in enkele klikken registreren zodat ze nooit nog een aanbesteding zonder publicatieplicht hoeven te missen. Aanbesteders kunnen op het platform overheidsopdrachten met een beperkte offertevraag”, verduidelijkt De Poorter.

Op 1 maart 2023 is het eindelijk zover. De bedrijven worden nu aangeschreven om deel te nemen aan het platform. “We roepen alle ondernemingen op om positief te reageren op de vraag om zich in te schrijven op het platform. Dit zal een versterking zijn voor de lokale economie en de lokale besturen. Het is meteen ook een oproep aan alle West-Vlaamse steden en gemeenten om hier in mee te stappen,” besluit provincieraadslid Johan De Poorter.