Virginie Breye

Virginie Breye woont samen met Frederik Geldhof en hun dochter Louise (9 jaar) op de wijk De Barakken in Menen. Na haar talenstudies, met voorliefde voor onze eigen mooie taal, werd ze ondernemer in zowel West-Vlaanderen als in Henegouwen.Ze kreeg als tiener de politieke microbe te pakken en wou zich engageren en zich blijvend inzetten voor mens en dier. In januari 2013 werd ze gemeenteraadslid. Sedert januari 2019 is ze schepen in haar stad bevoegd voor ondernemen, toerisme en dierenwelzijn. Ze zetelt  in de raad van bestuur van toerisme Leiestreek en Veerkracht 4 en is tevens voorzitter van de BITLAR.

Wat is Veerkracht 4?

Veerkracht 4 betreft sociale economie.
Als maatwerkbedrijf biedt Veerkracht4 tewerkstellingskansen aan mensen waarvoor een tewerkstelling op de reguliere arbeidsmarkt (nog) niet haalbaar is.
Via een begeleide tewerkstelling wordt ernaar gestreefd om de afstand naar een tewerkstelling binnen het reguliere circuit te verkleinen, en waar mogelijk een doorstroom te realiseren.

Wat is BITLAR?

Op het logistieke bedrijventerrein LAR bevinden zich hoofdzakelijk transporteurs en opslagplaatsen.
Goed om weten is dat de provincie plannen heeft met de spoorwegterminal. De BITLAR (beheersmaarschappij internationaal transportcentrum LAR) werd opgericht met als belangrijkste doelstelling : uitvoering van verrichtingen m.b.t. het overkoepelende bestuur van het totale centrum met inbegrip van de vertegenwoordiging en de ontwikkeling ervan en de globale promotie voor het transportcentrum. Onlangs werden ook grote revitaliseringswerken opgestart op het bedrijventerrein.

Virginie stond op plaats 11 op de lijst van de Kamer tijdens de voorbije verkiezingen van 9 juni 2024 en behaalde een mooi resultaat van 7749 voorkeurstemmen.

Verkiezingsslogan: Meer gezond verstand in de politiek. Ze voelt zich het beste midden tussen de mensen en alsan deure doen, is kenmerkend voor haar.

Ze kiest voor N-VA omdat het de enige realistische partij met langere termijnsvisie is, die verantwoordelijkheid neemt om weldoordacht de rekeningen op orde te krijgen.

Bij de provincieraad liggen haar interesses vooral bij ondernemen (o.a.arbeidskrapte aanpakken) en toerisme, deze gaan echt wel hand in hand. Nog meer inzetten op waterbeleving, want water trekt mensen aan. Provinciale domeinen meer toeristische bekendheid geven.

Ze houdt van muziek en genieten met familie en vrienden. Nieuwe plekjes ontdekken in onze streek, maar gaat ook graag op reis om volledig te kunnen deconnecteren. Ze is een fiere, Vlaamse wereldburger.