Personeelsbeleid

De N-VA vraagt dat de provinciale overheid meer dan een tandje bijsteekt voor de vermindering van haar aantal ambtenaren.

In moeilijke tijden is het ook logisch dat de overheid bespaart. Als er inspanningen van de bevolking worden gevraagd, moet de overheid het goede voorbeeld geven.

In de Vlaamse regering werkt de N-VA hard mee aan een verdere vermindering van het aantal ambtenaren.  Minister van Bestuurszaken Bourgeois perkte de personeelskosten in met 7,1 procent. Kabinetten werden afgebouwd en administraties krompen in. Daarbij is geen sprake van blinde besparingen, want de ambtenaren worden zelf betrokken bij het uitwerken van de plannen.

De doelstellingen zijn duidelijk: de kwaliteit van de dienstverlening en de klantgerichtheid moeten naar omhoog.

Bij de provincie werken bijna 800 personeelsleden.

Nieuws over dit onderwerp

Cafetaria in 't Veld al bijna jaar zonder uitbater

De cafetaria De Keunepupe in provinciaal domein 't Veld staat al bijna een jaar leeg. Toch blijkt er interesse om de cafetaria uit te baten. Er werden al tien aanvragen voor informatie ingediend, …