Werfbezoek spoorvernieuwingswerken tussen Poperinge en Kortrijk

Op 10 maart 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Provincieraadslid Peter De Roo uit Brugge bracht gisteren (09/03/2017) op uitnodiging van Infrabel een werfbezoek aan spoorlijn 69 te Bissegem (Poperinge - Kortrijk) waar het bedrijf momenteel spoorvernieuwingswerken uitvoert. Hij sprak er ondermeer met Luc Vansteenkiste, directeur-generaal van Infrabel.

Het bezoek kadert in een toenadering die al enige tijd aan de gang is tussen de politieke werkgroep Spoor en Infrabel, waarbij gestreefd wordt naar een betere spoorontsluiting en dienstverlening voor de West-Vlaamse treinreiziger. De werkgroep Spoor is een partij overschrijdend initiatief waarin alle West-Vlaamse politieke partijen zijn vertegenwoordigd. De communicatie wordt onderling afgestemd, en de woordvoerder van de werkgroep is non-politiek.

Deze enigszins vernieuwende vorm van politiek engagement heeft slechts 1 streefdoel: een betere spoorontsluiting van onze provincie en een efficiëntere dienstverlening bekomen voor de West-Vlaming van zowel NMBS als Infrabel.