N-VA wil publieke barbecues op West-Vlaamse provinciedomeinen

Op 13 juli 2016, over deze onderwerpen: Domeinen en Groene Assen

West-Vlaanderen – N-VA vraagt aan het provinciebestuur om te onderzoeken of er op de West-Vlaamse provinciedomeinen vaste, publieke barbecues kunnen geplaatst worden. Provincieraadslid Sigrid Vandenbulcke (Menen): “In sommige West-Vlaamse steden en gemeentes bestaan deze al langer. Ook de provincie West-Vlaanderen dient op deze kar te springen wanneer het straks volop zomert.”

“In heel wat steden en gemeentes zijn openbare barbecues al langer een begrip,” legt provincieraadslid Sigrid Vandenbulcke uit. “Dit is héél laagdrempelig. Ze kunnen door iedereen gebruikt worden: een groep vrienden, een vereniging, inwoners van dezelfde straat, een buurt...Ook jeugdbewegingen staan hier positief tegenover. Een ideaal middel om een gezellige en gemoedelijke sfeer te creëren op openbare pleinen en parken. Het zorgt voor samenhorigheid. Enkele West-Vlaamse gemeentes investeren reeds hier in. Er zijn publieke barbecues in grotere West-Vlaamse steden zoals Oostende, Kortrijk en Brugge, maar ook in kleinere gemeentes zoals Wevelgem en Avelgem.”

“Ook de provincie West-Vlaanderen heeft heel wat troeven en mooie openbare plaatsen om dit ook te voorzien. Zo heeft de provincie West-Vlaanderen 18 provinciedomeinen onder haar hoede zoals domein Bergelen in Wevelgem, de Baliekouter in Wakken, domein Sterrebos in Roeselare en de Palingbeek te Ieper. We hebben alvast de vraag gesteld aan het provinciebestuur om ons voorstel te onderzoeken,” besluit provincieraadslid Sigrid Vandenbulcke.