Meer parking voor Miumm

Op 26 december 2014

ROESELARE - De Provinciale OntwikkelingsMaatschappij plant een aantal werken in het Ondernemerscentrum Roeselare, waar ook het Huis van de Voeding is gevestigd.

Mieke Van Hootegem (N-VA) had daaromtrent een aantal vragen en opmerkingen. “Het Vlaams Huis van de Voeding ziet zichzelf ook als ‘een fabriek voor de toekomst’met veel ronkende ambities. De vraag is echter of dit allemaal gerealiseerd kan worden binnen de huidige gebouwenstructuur, waar er toch een aantal knelpunten zijn naar beschikbare oppervlakte, exploitatiemogelijkheden en vooral parkeergelegenheid.”

“We zijn er beslist van overtuigd dat we hier op de juiste site zitten”, antwoordde gedeputeerde Jean de Bethune (CD&V) : Roeselare is hét centrum van de agrofoodindustrie, en in voormalige brouwerijgebouwen kan de link met de voeding niet duidelijker zijn. Aan het parkeerprobleem wordt gewerkt: Rodenbach zou hiervoor ruimte kunnen vrijmaken op zijn bedrijfssite. En de stad Roeselare engageerde zich om te ijveren voor een betere bereikbaarheid met het openbaar vervoer. We voorzien ook de nodige dakwerken om het gebouw in goede staat te kunnen houden. Uitgebreide labo- en onderzoeksfaciliteiten zullen we in het gebouw niet installeren, maar we voorzien wel opleidingsfaciliteiten in samenwerking met de voedingsindustrie en Syntra West alsook een Smaaklabo in samenwerking met hogeschool Vives.

Meer parking voor Miumm