Werken dakserre reo-veiling Roeselare muurvast

Op 28 april 2018, over deze onderwerpen: Financiën en begroting, Landbouw

West-Vlaanderen / Roeselare - Recent werd de opdracht Dakserre – Agrotopia in Roeselare stopgezet naar aanleiding van de dagvaarding in kortgeding door de firma NV Antwerpse Bouwwerken. Deze dagvaarding kwam er nadat het bedrijf zich onheus behandeld voelde door Inagro wegens onregelmatigheden in de offertes. Fractievoorzitter Kristof Pillaert uit Hooglede vreest dat de bouwwerken nog jaren kunnen stil liggen en vraagt aan de deputatie om zich juridisch goed voor te bereiden.

Fractievoorzitter Kristof Pillaert: “Momenteel liggen de werken dus stil omdat een gerechtelijke procedure loopt. De zaak in kortgeding komt voor op 8 mei, waarschijnlijk volgt daarna nog een rechtszaak voor de burgerlijke rechtbank.”

De N-VA-fractie heeft verschillende vragen gesteld in dit belangrijk dossier. “Wij vragen ons luidop af waarom de provincie nu geconfronteerd wordt met gerechtelijke procedures. We vrezen dat dit grote gevolgen zal hebben op financieel en organisatorisch vlak.”

“De veiling ligt op een boogscheut van mijn woning. Telkens ik er passeer kan je enkel vaststellen dat de bouw van het zwembad van Roeselare met rasse schreden vooruitgaat en dat er op het dak van de veiling niks gebeurt. Toch kijken we letterlijk reikhalzend uit naar ’de groei en bloei’ van deze wellicht unieke dakserre in Vlaanderen!”, aldus fractievoorzitter Kristof Pillaert uit Hooglede.