Vlaanderen investeert in West-Vlaamse sportkwaliteit

Op 16 december 2022, over deze onderwerpen: Sport

West-Vlaanderen - Vlaams minister van Sport Ben Weyts investeert meer dan € 2 miljoen in vijf bovenlokale sportinfrastructuurprojecten verspreid over West-Vlaanderen. Jaarlijks zullen zo meer dan duizenden sportende West-Vlamingen in deze kwaliteitsvolle en hedendaagse sportinfrastructuur hun sport kunnen beoefenen. “Met onze sportspurt zetten we de inhaalbeweging verder door voor meer sportkwaliteit en kwaliteitsvolle sportinfrastructuur”, zegt Vlaams minister van Sport Ben Weyts. “We investeren fors om comfortabele sportinfrastructuur dicht bij huis te realiseren.”

Via Sportspurt investeert Vlaanderen € 185 miljoen in sportinfrastructuur. Dit geld gaat onder meer naar groepsaankopen, topsportinfrastructuur en bovenlokale sportinfrastructuur. Het is een nooit geziene investering die voor àlle Vlamingen moet renderen.  Deze regeerperiode trekt Weyts ook specifiek 95 miljoen euro uit voor bovenlokale sportinfrastructuur. Dat is 45 miljoen euro meer dan vorige regeerperiode.

Weyts investeert nu meer dan € 2 miljoen in vijf West-Vlaamse sportinfrastructuurprojecten. In de gemeente Ingelmunster wordt bijvoorbeeld geïnvesteerd in een nieuwe turnhal met tien kleedkamers en de bestaande gymhal krijgt een nieuwe sportvloer. In De Panne investeert Vlaanderen in een renovatie- en nieuwbouwproject aan sporthal Den Oosthoek. Er wordt onder andere een kunstgrasveld aangelegd met twee padelterreinen. Verder wordt ook een sprintpiste en een Finse piste aangelegd. In Brugge wordt geïnvesteerd in een nieuw sportgebouw waar onder andere de dansschool een nieuwe thuis zal vinden.