Sponsor de West-Vlaamse N-VA'ers tijdens de 1000 km voor Kom op tegen Kanker

Op 16 mei 2023, over deze onderwerpen: Afdelingswerking, Gezondheids​zorg

West-Vlaanderen – Van donderdag 18 mei tot en met zondag 21 mei rijden duizenden enthousiaste fietsers doorheen Vlaanderen voor de '1000 km voor Kom op tegen Kanker'. De opbrengst van de 1000 km gaat naar wetenschappelijk kankeronderzoek. Het concept is eenvoudig: elk team dat 5500 euro inzamelt voor Kom op tegen Kanker mag deelnemen aan de 1000 km. 4 enthousiaste West-Vlaamse N-VA'ers nemen deel met N-VA: Vlaams parlementslid Maaike De Vreese uit Brugge, Niko Larock, voorzitter van N-VA Zedelgem, Veurns gemeenteraadslid Dirk Kesteloot en provincieraadslid Luc Coupillie uit Diksmuide.

Provincieraadslid Luc Coupillie: "Ik fiets op zaterdag 20 mei '23 250 km van Mechelen naar Waregem en terug in kader van de 1000 km voor Kom op tegen Kanker. Van sedert de eerste editie van Kom op Tegen Kanker in 2010 neemt Luc telkenjare deel aan deze fietstocht.  Luc fietst mee omwille van Sigrid Vandenbulcke, een gewaardeerde collega en de moederkloek van de provinciale N-VA-fractie. Zij is op 29 oktober 2021 stilletjes heengegaan. Ze vocht drie jaar hard en droeg haar strijd heel waardig. Maar de strijd was oneerlijk tegen kanker. We missen haar. De strijd gaat echter verder en Sigrid zou niet anders gewild hebben dat we blijven ijveren opdat de medische wereld, waar zij ook sterk in geloofde, de kansen krijgt om het tij te doen keren. Daarvoor kruipen we nog eens op de fiets voor Sigrid!"

Al voor het twaalfde jaar op rij doet ook de N-VA dus mee. Twee N-VA-ploegen verschijnen aan de start en springen in het zadel om kanker klein te rijden. Onder anderen Vlaams minister Ben Weyts, Brussels parlementslid Mathias Vanden Borre en Vlaams Parlementsleden Andries Gryffroy, Marius Meremans en Maaike De Vreese zijn te spotten op hun koersfiets. Om hun deelname te financieren rekenen de 15 N-VA-renners op jouw steun. Door hun rit te sponsoren, zorg jij ervoor dat ze in het hemelvaartweekend kanker uit het wiel te rijden. Maak hieronder kennis met de renners en ontdek waarom zij meefietsen en hoe je hun rit kan sponsoren.

Wil jij samen met de N-VA blijven investeren in kankeronderzoek en de patiënten een hart onder de riem steken? Steun dan dit initiatief door rechtstreeks een gift te storten op het rekeningnummer van Kom op tegen Kanker BE14 7331 9999 9983 met vermelding van "GIFT" (belangrijk!) en de negencijferige code van het N-VA-team: 170043275. Vanaf 40 euro per jaar is zo'n gift fiscaal aftrekbaar

Met jouw financieel duwtje in de rug, geef je Luc en zijn collega's nog meer zin om aan de 1000 km te starten.

Daar willen we jou van harte voor bedanken!

Alle info: https://www.n-va.be/kotk2023