N-VA: «Duurder, later klaar en nog geen centrumleider»

Op 5 december 2015

N-VA is bezorgd over het Zwinproject. "Het project zal later klaar zijn dan verwacht en het wordt duurder dan geraamd", zeggen provincieraadsleden Wim Aernoudt en Jan Van Meirhaeghe.

"Bovendien is er een goed half jaar voorde opening nog geen geschikte centrumleider gevonden. Daarnaast werd het provinciaal aandeel een jaar geleden geraamd op 17,7 miljoen euro. Nu gaat het bestuur al uit van 19,2 miljoen.Daarnaast worden een aantal kostenafzonderlijk geboekt: 300.000 euro aanspeeltoestellen en 1,1 miljoen euro voor een glasvezelkabel. Dit zijn kosten die daar nog bovenopkomen. Tot voor kort werd ons stellig voorgehouden dat de opening in maart 2016 te verwachten was. Nu blijkt dat de opening voor het publiek al uitgesteld is tot juni", stellen Aernoudt en Van Meirhaeghe. "De jury heeft na het examen geoordeeld dat er geen geschikte kandidaten waren en wij respecteren de jury", reageert gedeputeerde Guido Decorte. "Daarom wordt er nu intern gezocht. De meerkost is 6,2 procent. Je gaat geen bouwprojecten in de provincie vinden, waar er geen meerkost is. Meestal is die zelfs tien procent. En de openingsdatum is nog maar eenmaal uitgesteld." (KPK/JVRB)

Zwin