Meer voorzichtigheid leggen bij Beaufort

Op 8 december 2014

Brugge / Oostkamp / De Vlaamse Kust – Tijdens de budgetbesprekingen van de provincie West-Vlaanderen heeft N-VA-provincieraadslid Marleen De Mulder gepleit om meer voorzichtigheid aan dag te leggen op het budget van Beaufort.

Provincieraadslid Marleen De Mulder (Oostkamp) schetst de situatie: “We zijn het project Beaufort zeer genegen en vinden de editie van volgend jaar een mooie formule. We zijn ook tevreden dat de bevoegde gedeputeerde voor cultuur, Myriam Vanlerberghe (sp.a) heeft gesteld tijdens de zitting dat Beaufort reeds minder duur is dan de vorige edities. Toch pleiten wij als N-VA ervoor om in de toekomst nog meer voorzichtigheid aan de dag te leggen. Wij vinden bijvoorbeeld niet dat er 4 curatoren moeten aangesteld worden. Met minder kan ook. Dit zou de kostprijs van  € 2 377 000 voor 2015 kunnen drukken.

“Bij de volgende editie van Beaufort in 2018 is cultuur niet langer een provinciale bevoegdheid. Als de Vlaamse regering dit project overneemt, zal dit misschien volgens hen ook te duur zijn. De toekomst zal dit uitwijzen.”