Ben Glorieux aan de slag in N-VA-fractie provincie

Op 6 maart 2013, over deze onderwerpen: Afdelingswerking

Ben Glorieux, oud-jongerenvoorzitter van Jong N-VA Brugge, gaat aan de slag als N-VA-fractiemedewerker voor de provincie West-Vlaanderen. Hij is 28 jaar en woont sinds 2010 in hartje Brugge.

Hij is afkomstig uit Poperinge, bracht zijn studententijd in Brugge door en studeerde aan de KHBO af als Bachelor Toerisme. De voorbije jaren gaf hij in verschillende Brugse middelbare scholen les, onder andere in de Hotel- en Toerismeschool Spermalie en het Sint-Jozefsinstituut Handel en Toerisme. Nu werkt hij zijn Master in Toerisme aan de KU Leuven af.

Fractiemedewerker Glorieux: “We zijn de grootste oppositiepartij in de provincie met 20 provincieraadsleden. Ik zal de raadsleden administratief en inhoudelijk bijstaan. De N-VA geeft mij deze fantastische kans om van mijn passie mijn beroep te maken. Wij willen vooral een slankere en efficiënte provincie in de toekomst. We zullen dan ook de interne staatshervorming van heel nabij opvolgen die de provincie in de nabije toekomst verplicht is door te voeren.”

Fractievoorzitter Kristof Pillaert: “Als fractievoorzitter ben ik heel blij dat Ben zich wil engageren voor deze grote uitdaging. Er zijn maar liefst 19 nieuwe provincieraadsleden in onze fractie. Dit betekent dat er heel wat werk op de plank komt te liggen. Ben kent de interne N-VA-keuken en is uitermate gedreven. Hij is een sterke aanwinst om onze fractie te ondersteunen in richting van verandering.”