Barbecues in provinciedomeinen?

Op 14 juli 2016, over deze onderwerpen: Domeinen en Groene Assen

N-VA wil dat het West-Vlaams bestuur onderzoekt of er op provinciedomeinen vaste, publieke barbecues geplaatst kunnen worden.

"In heel wat steden en gemeentes zijn openbare barbecues al langer een begrip", zegt provincieraadslid Sigrid Vandenbulcke. "Ze kunnen door een groep vrienden, een vereniging of inwoners van dezelfde buurt gebruikt worden. Ook jeugdbewegingen staan hier positief tegenover. Barbecues zijn ideaal om een gezellige en gemoedelijke sfeer te creëren op openbare pleinen en parken. Er zijn al publieke barbecues in steden als Oostende, Kortrijk en Brugge, maar ook in kleinere gemeentes zoals Wevelgem en Avelgem." Het provinciebestuur wil het voorstel bekijken. "Domein per domein is er een reglement. Het hoofdaccent van onze domeinen ligt op natuur en recreatie, maar we zijn bereid om dit te onderzoeken. Momenteel is de toegang tot de domeinen wel verboden na zonsondergang om veiligheidsredenen", reageert gedeputeerde Guido Decorte (CD&V).

BBQ Openbaar domein