​​N-VA wil toegangsweg naar provinciedomein Bergelen verbeteren

Op 22 september 2016, over deze onderwerpen: Domeinen en Groene Assen, Mobiliteit en openbare werken, Veiligheid

West-Vlaanderen / Gullegem – N-VA vraagt aan het provinciebestuur om herstellingen uit te voeren en de veiligheid te verhogen op het provinciedomein Bergelen te Gullegem.

Provincieraadslid Sigrid Vandenbulcke (Menen) en gemeenteraadslid Hannelore Carlu (Wevelgem): “Onlangs was er de officiële opening van de Bulskamphoeve op provinciaal domein Bergelen in Gullegem. Nu dit helemaal vernieuwd is, willen we ook dat de toegangsweg wordt aangepakt. De weg ligt er al langer heel slecht bij en de reflecterende paaltjes zijn nog paaltjes maar zonder reflectoren. Ook krijgen we regelmatig meldingen van vandalisme en vuilnis op het domein.”

“We hebben de vraag gesteld aan het provinciebestuur om in overleg te treden met de gemeente Wevelgem om aanpassingswerken uit te voeren aan de weg en om de veiligheid te verhogen op het provinciedomein, zodat vandalisme in de toekomst vermeden kan worden. Tenslotte, moet ook vuilnis worden aangepakt,” besluiten beide raadsleden.