"Meer openbaar vervoer tussen Westhoek en Noord-Frankrijk"

Op 26 maart 2014

De lokale N-VA-afdeling wil meer openbaar vervoer tussen de Westhoek en Noord-Frankrijk.

 "Vlotte mobiliteit is bepalend voor de leefbaarheid van een streek. Zeker in de Westhoek, die sowieso al geïsoleerd is omwille van haar ligging. Daarom is de grootste uitdaging voor de regio om een visie te ontwikkelen rond mobiliteit van en naar, maar ook binnen de Westhoek voor openbaar vervoer en ook voor ander verkeer", klinkt het bij de partij. Hoewel het debat rond bereikbaarheid van de Westhoek zich de laatste jaren vaak toespitste op en rond het N8-dossier, is een vlotte bereikbaarheid via het spoor voor N-VA een even belangrijke component. "Het NMBS-vervoerplan 2014 dat recent werd voorgesteld, is daarom onaanvaardbaar", zeggen N-VA'ers Peter De Roo, Wouter Vanlouwe, Danielle Godderis T'Jonck en Wilfried Vandaele. "Het schroeft niet alleen de dienstverlening van het spoor in West-Vlaanderen terug, het vergroot bovendien het isolement van de Westhoek. Maar de landsgrens tussen België en Frankrijk vormt ook de grens van het openbaar vervoer. Voor het hele grensgebied van de Westhoek is er slechts één buslijn die de Franse grens oversteekt. Nochtans zijn verbindingen tussen de Westhoek en Frankrijk zeer nuttig, ook op vlak van toerisme. Daarom moet verder worden nagedacht over meer grensoverschrijdende verbindingen."

Meer openbaar vervoer tussen Westhoek en Noord-Frankrijk

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is