Nieuw Vlaams geld voor mobiliteit in Menen

Op 21 december 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

“Studie en aanpak voor herinrichting Moeskroenstraat en herinrichting schoolomgeving Sint-Jansschool”

De investeringen van de Vlaamse Regering in Mobiliteit liggen deze regeerperiode 33% hoger dan in de vorige regeerperiode en dat wordt ook voelbaar in Menen. Het Geïntegreerd Investeringsplan (GIP) van Vlaams minister Openbare Werken Ben Weyts (N-VA) bevat ook goed nieuws voor de mobiliteit in Menen. “Vlaanderen heeft nog nooit zoveel geïnvesteerd in Mobiliteit en dat is goed nieuws voor projecten die al lang op zich lieten wachten”, zegt N-VA provincieraadslid Sigrid Vandenbulcke uit Menen.

Het Geïntegreerd Investeringsplan (GIP) van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts voorziet € 2 miljard voor 2019. Alles samen gaat er in de hele regeerperiode (2014-2019) maar liefst € 9,7 miljard naar de entiteiten van het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken – oftewel 33% meer dan in de regeerperiode 2009-2014,  toen het ging om € 7,3 miljard. Voor West-Vlaanderen zelfs 21% meer.

“Onze regio heeft nood aan deze nieuwe investeringen in infrastructuur. We willen het aantal verkeersdoden terugdringen en de economische ontwikkeling alle kansen geven door te investeren in goede verbindingen voor alle weggebruikers. De Moeskroenstraat en om de schoolomgeving van de Sint-Jansschool in de Sabbestraat moeten dringend aangepakt worden. We zijn dan ook verheugd dat minister Weyts hierin zal investeren."

“Dit is belangrijk voor Menen”, stelt raadslid Sigrid Vandenbulcke vast. “Deze investering voor Menen zal er voor zorgen dat Menen nog mobiliteitsvriendelijker zal worden.”