"Zet dubbeldektreinen in naar Plopsaland"

Op 28 juli 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Adinkerke - Peter De Roo (N-VA) vindt het de hoogste tijd om opnieuw dubbeldekstreinen in te zetten naar en van de Westkust. Hij wil daarmee nog deze zomer de verkeersdrukte rond Plopsaland in Adinkerke doen afnemen. “Technisch is er geen enkele belemmering. De NMBS heeft in het verleden bij piekmomenten dubbeldekstreinen ingezet naar De Panne en daar was Plopsaland heel gelukkig mee, net zoals de vele dagjestoeristen die een zitplaats hadden in de trein”, zegt de Brugse politicus. “Het kabinet van minister van Mobiliteit François Bellot (MR) liet al weten dat devraag onderzocht wordt en dat dubbeldekstreinen zeker ingezet zullen worden, maar ik kreeg nog geen garanties voor deze zomer.” De Roo wil het Plopsaverkeer nog op andere vlakken verbeteren. “Toeristen aan de kust moeten kunnen genieten van sneller en comfortabeler openbaar vervoer naar het pretpark”, zegt hij. “De Panne moet zichzelf promoten als een badstad die niet enkel en alleen met koning auto kan worden bezocht. Tot slot ben ik voorstander van betere voor formules waarbij je toegangsticket gecombineerd wordt met een ticket voor De Lijn of de NMBS.”

(bron: Het Nieuwsblad/Regionaal: Oostende-Westhoek - Vandaag, Vr. 28 Jul. 2017)