Mobiliteit en openbare werken

Nergens staan er meer files dan in Vlaanderen. 

Daarom moeten strikte controles op overdreven snelheid, alcoholmisbruik en gordeldracht onze topprioriteit zijn. De lokale politiezones en de gewesten moeten daarvoor een rechtvaardig deel uit het verkeersveiligheidsfonds krijgen.

De N-VA wil alle vervoersmiddelen - van fiets tot auto, van trein tot vrachtwagen - een juiste plaats geven in het verkeer. Zoeken naar de beste oplossing, zonder de ene te verkiezen boven de andere. Het openbaar vervoer is niet heilig, maar de auto evenmin. 

Ten slotte moeten we ook dringend investeren in vervoer. Het geld moet gaan naar waar de nood het hoogst is: verbindingen tussen de steden en vanuit havens.

Om een écht efficiënt beleid te kunnen voeren, moet Vlaanderen echter volledig verantwoordelijk worden voor mobiliteit. Vandaag zitten sommige stukjes hier, andere brokjes daar. Dat bemoeilijkt een efficiënt mobiliteitsbeleid. Terwijl de mobiliteitsproblemen van Vlaanderen, Wallonië en Brussel vaak verschillen.

Ook de provincie West-Vlaanderen volgt mobiliteit op. Onderwerpen die worden aangesneden zijn advies aan bedrijven, weginfrastructuur, nieuwe mobiliteit, trage wegen en fietscampagnes.

 

Nieuws over dit onderwerp

Frontzate wordt stukje verlegd nabij KTA Diksmuide

West-Vlaanderen / Diksmuide – De vlonder op de Frontzate aan de achterkant van het KTA Diksmuide was aan herstel toe en werd reeds recent afgebroken. Op de provincieraad werd nu beslist om een perceel …