N-VA wil buitenlandse bedrijven lokken naar West-Vlaanderen

Op 21 januari 2016, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen

West-Vlaanderen / Brugge / Gistel – Op de voorbije provincieraad werd de oproep gelanceerd van provincieraadslid Wim Aernoudt (Gistel) om de imagocampagne “West-Vlaanderen, de beste grond om te ondernemen”, uit te breiden naar de betrokken buurlanden. Het provinciebestuur bevestigt dat er wordt nagedacht om in de toekomst acties te voorzien om buitenlandse bedrijven te lokken om zich in West-Vlaanderen te vestigen.

Provincieraadslid Wim Aernoudt licht de imagocampagne toe: “We maakten kennis met de nieuwste campagne in het kader van de regiomarketing die de provincie al jaren voert. In West-Vlaanderen wordt niet gekozen om zich te richten tot een specifieke doelgroep of om een bepaalde dienstverlening te promoten. De campagne van West-Vlaanderen is eerder een imagocampagne en wil verschillende reacties teweegbrengen.”

“De imagocampagne wil er onder andere voor zorgen dat West-Vlaanderen zich als ondernemende regio profileert, het wil de West-Vlaamse ondernemers een duwtje in de rug geven en het wil ook starters en nieuwe ondernemers aantrekken. Jammer genoeg beperkt zich dit tot de grenzen van Vlaanderen. We merken zelfs dat de grootste inspanningen binnen de grenzen van West-Vlaanderen gebeuren. Het is maar de vraag of hiermee het provinciebestuur niet in eerste instantie zichzelf in het zonnetje wil zetten bij de West-Vlaamse ondernemers eerder dan de ondernemers daadwerkelijk te willen ondersteunen.”

“Wij stellen alvast de suggestie voor om in de toekomst ook een imagocampagne op te zetten bij nabije buurlanden, zoals Frankrijk en Nederland. Zo kunnen we in de toekomst ook ondernemers aantrekken die willen investeren in West-Vlaanderen. Gedeputeerde de Bethune bevestigde dat er wordt nagedacht om deze piste te bewandelen,” besluit provincieraadslid Wim Aernoudt (Gistel).

Grond West-Vlaanderen

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is