Make-over voor parking Drie Koningen in provinciedomein Bulskampveld te Beernem

Op 25 mei 2023, over deze onderwerpen: Domeinen en Groene Assen, Patrimonium, Vrije tijd en evenementen

West-Vlaanderen / Beernem – De parking Drie Koningen op het provinciedomein Bulskampveld in Beernem is al een tijdje aan vernieuwing toe. De provincieraad keurde daarom tijdens de zitting van 25 mei 2023 het bestek en de plaatsingsprocedure goed voor de heraanleg van de parking. Het provinciebestuur maakt voor de werken een bedrag vrij van 923.840,78 euro. “De bestaande parkeerplaatsen worden heraangelegd in halfverharding en krijgen een nieuwe toplaag. Bovendien komen er 18 nieuwe plaatsen bij en worden ook de toegangsdreef en het onthaalplein opnieuw aangelegd”, verduidelijkt provincieraadslid Isabelle Vandenbrande (N-VA).

Op de parking komen straks ook busparkeerplaatsen in grasbetontegels waarop ook paardenkoetsen mogen parkeren.  Daarnaast worden ook de parkeerplaatsen voor mindervaliden aangelegd in betonstraatstenen. “Verder komt er een nieuwe wadi die wordt aangesloten op het bestaande grachtensysteem. Door de aanpak van de parking wordt 739m² aan hoogstammige bomen en beplanting gerooid. De totale ontbossing bedraagt 1352 m² maar wordt gecompenseerd met 3668 m² nieuw bosgoed en kruidachtigen”, weet Vandenbrande.

N-VA vraagt ook aanleg van familieparkeerplaatsen

Tijdens de zitting stelde provincieraadslid Vandenbrande voor om ook enkele familieparkeerplaatsen te voorzien. ”Zo creëren we extra ruimte om de kinderwagen of maxicosy en kinderen uit de auto te tillen. Daarnaast vragen we om de glibberige klinkers aan te pakken tussen de parking en het restaurant. Die leveren nu vaak gevaarlijke toestanden op. We hopen dat de deputatie ook dat gedeelte van het provinciedomein binnenkort aanpakt”, besluit Isabelle Vandenbrande.