Fractiedag 2017

Op 20 maart 2017, over deze onderwerpen: Afdelingswerking

N-VA hield op zaterdag 18 maart haar vierde provinciale fractiedag van deze legislatuur. Dit jaar werd Diksmuide uitgekozen, de thuishaven van provincieraadslid Luc Coupillie.

De dag startte met inhoudelijke sessies interactief met de fractie in het Esenkasteel van Diksmuide:

- Uitdagingen en kansen gebiedsgerichte werking, toelichting door Bern Paret, directeur Gebiedsgerichte Werking
- Werking polderbesturen, toelichting door Katrien Coene, ontvanger griffier Noordwatering
- Professor Herman Matthijs over de fusies van gemeentes en de toekomst van de provincies als beleidsniveau
- Voorbereiding traject 2018 provincieraadsverkiezingen, fractievoorzitter Kristof Pillaert

De rest van de namiddag werd een boeiende mengeling van natuur, beweging en gastronomie. Er werd een bezoek en wandeling gebracht in provinciaal Bezoekerscentrum De Blankaart met conservator Guido Vandenbroucke en ten slotte een bezoek aan de IJzertoren van Diksmuide met conservator van Ijzertorenmuseum, Peter Verplancke.

Tussendoor gaf provincieraadslid Luc Coupillie meer uitleg over de werken bij het nieuw provinciaal domein de IJzerboomgaard.

N-VA blikt tevreden terug op haar jaarlijkse fractiedag!