Bezoek N-VA West-Vlaanderen aan Agro Expo Roeselare

Op 30 januari 2024, over deze onderwerpen: Landbouw, Milieu en klimaat

Provincieraadsleden Wim Aernoudt (Gistel), Luc Coupillie (Diksmuide) en Roeselaars gemeenteraadslid Brecht Vermeulen bezochten samen met federaal parlementslid Jean-Marie Dedecker (Middelkerke) Agro Expo in Roeselare op maandag 29 januari '24.

Bijna 20.000 bezoekers werden er verwacht op deze driedaagse. In de voormiddag volgde provincieraadslid Luc Coupillie het varkens-en pluimveedebat: ‘marktprijs in de weegschaal gelegd’. Het debat werd geleid door Nele Kempeneers. Het panel bestond uit Stefan Derks van Danbred, Geert Rombouts van Topigs Norsvin en Geert Ghyselen en Chris D’hondt van de Landsbond Pluimvee. "Als lid van de raad van bestuur van Inagro volg ik dit met veel interesse. Prijsbepaling is ontzettend belangrijk. We kregen evenwel een mooie slotconclusie te horen: er is wel nog een toekomst in Vlaanderen voor deze sectoren, ondanks het complex mondiaal gegeven en de diverse en veelal ongelijke regelgeving."

Raadsleden Coupillie en Aernoudt: "Wij volgen het landbouwbeleid in onze provincie voor de N-VA al geruime tijd op in de provincieraad, onder andere het stikstofbeleid. Het is belangrijk om hier vandaag aanwezig te zijn en de bezorgdheden van de landbouwers te capteren."