N-VA volgt veiligheidsbeleid op provinciedomein De Gavers van nabij op

Op 26 september 2016, over deze onderwerpen: Domeinen en Groene Assen, Veiligheid

West-Vlaanderen / Harelbeke - Op de provincieraad van 22 september heeft N-VA de deputatie bevraagd over het veiligheidsbeleid van de zwemzone op het provinciedomein De Gavers in Harelbeke. Provincieraadslid Peter Herman (Kortrijk): “Na incidenten die vorige zomer plaatsvonden, vragen we aan het provinciebestuur om dit goed te blijven opvolgen.”

Provincieraadslid Peter Herman uit Kortrijk: “Uit het antwoord van de gedeputeerde blijkt dat deze zomer gemiddeld 100 zwemmers in de zwemzone verbleven en 350 personen op de ligweide. Dit zijn er heel wat, de badgasten dienen zich veilig te voelen, zeker na de incidenten van vorige zomer.”

Voor deze zomer heeft het provinciebestuur maatregelen genomen. Zo werden de redders van hun taak ontheven voor kajakverhuur en werd de hoofdredder ingeschakeld bij topdagen. Er werd ook een klein hekken voorzien bij de zwemzone, zodat duidelijk was voor de redders wie zich in de zwemzone bevond. And last but not least, er werd een securitybedrijf ingeschakeld bij topdagen. “Met N-VA volgen we het veiligheidsbeleid voor het provinciedomein De Gavers op, maar ook voor alle andere West-Vlaamse provinciedomeinen”, besluit provincieraadslid Peter Herman.

Peter Herman De Gavers